Google Reklam Yasağı

Reklam sektöründe olanlar bilirler. Bazı ürünlerin reklamı bazı ülkelerde yasaktır. Örneğin Türkiye'de resmi yönetmelikler gereği doktorların ve avukatların reklam vermeleri yasaktır. Devletlerin yanı sıra Google gibi bazı şirketlerin kendi yönetmelikleri gereği bazı hizmetlerde veya ürünlerde reklam verme hizmeti kısıtlanmıştır. Google bunu kendi kalitesinden ödün vermemek maksadıyla yapmak zorundadır. Aksi takdirde güvenli ve kaliteli sonuçlar vermekten uzak bir arama motoru haline gelir.

2020 yılının başında patlak veren Covid-19 krizi sonrası Google maske, eldiven, dezenfekte gibi ürünlere filtre getirdi. Artık bu kelimelerde reklamlar yayımlanmıyor. Neden? Çünkü insanlar krizi fırsata çevirip sıradan bir kumaş parçasını dahi maske olarak satmaya çalıştı ve Google kendi kalitesini korumak adına bu tip kelimelere filtre getirdi. 

Bunun gibi bazı sektörlerde de Google bazı kelimelere filtre getirdi. Bitcoin, bahis, pay gibi bankacılık terimleri barındıran anahtar kelimelerle kullanıcıyı yanıltmaya yönelik işlemleri engellemek amacıyla bu kısıtlamaları getirdi. Tabi bu kısıtlamalar ülke ülke değişmektedir. Ancak bu kısıtlamalara rağmen ve Türkiye'de bu tip reklamların yasak olmasına rağmen nasıl oluyorda Türkiye'de karşımıza çıkıyor. Bunu 4 yöntem ile açıklıyoruz.

1. Yöntem : Google Yönetmeliklerine Göre Reklama Çıkmak

Google yönetmeliklerine göre reklam çıkmak için öncelikle aşağıdaki gerekli belgeler elde edilerek bu linkten (https://support.google.com/google-ads/contact/AdWords_CSFP_certification_Application)

Google Desteğe gönderilmelidir.

Reklam verenlerin Google'ın sertifikasyonunu almak için aşağıdakileri yapması gerekir:

•          Hedefledikleri ülkede veya ülkelerde ilgili mali hizmet kurumundan lisans almış olmak.

Google, bu ürünlerin sağlayıcısının Türkiye Sermaye Piyasası Kurulu lisansına sahip olması koşuluyla, Türkiye'yi hedefleyen karmaşık spekülatif mali ürünlerin tanıtımını yapan reklamlara izin verir

•          Reklamları ve açılış sayfalarının tüm Google Ads politikalarıyla uyumlu olmasını sağlamak. (Temel SEO ayarları, Reklam Konfigürasyonu)

•          Karmaşık spekülatif mali ürünlerle ilgili olanlar da dahil olmak üzere, alakalı yasal gereksinimlere uyum göstermek.

•          Ayrıca, reklam verenlerin Google Ads Sertifikalı bir uzmandan yardım almaları şarttır. Çünkü uzman kendi ID numarasıyle reklama çıkmaktadır.

Reklam şikayet edilse dahi Google bu reklamı kaldırmaz.

2. Yöntem : Google Adwords Algoritmasını Yanıltmak.

1. İlgili Siteden asla anahtar kelime ile reklam çıkılmaz.

2. Sitenin domain ya da url sinde mutlaka ilgili anahtar kelime olmalıdır.

3. Reklam öncesinde ilgili anahtar kelimelerde backlink alınırsa iyi olur.

4. İlgili Url üzerinden Dinamik Reklama çıkılır. 

Dezavantajları

1. Eğer aşağıdaki linkten şikayet edilirsek reklam yayımdan kaldırılır.

https://support.google.com/google-ads/contact/vio_other_aw_policy

2. %100 sonuç alınmayabilir.

3. Reklama çıkılan hesabı ve sertifikalı kişinin adwords sertifikası iptal edilir.

3. Yöntem : Dark Marketing

Asıl site değil de onu linkler, ile besleyen başka siteye reklam vermek. Kullanıcıyı siteye ziyaret ettirip asıl siteye yönlendirmek.

4. Yöntem : Bitcoin Reklamının yasak olmadığı bir ülkede yurtdışı merkezli bir şube kurmak.


Paylaş

Makale.biz.tr whatsapp numarası