Kadromuzda sosyalog, psikolog, çeşitli branşlarda öğretmenlerimiz, bloggerlar, mühendisler ve çeşitli branşlarda uzman personel bulunmaktadır. Bu kadro tarafından yazılan yazılar SEO editörlerimiz tarafından gerekli optimizasyon ayarlamaları ile siz değerli müşterilerimize sunulmaktadır. Bütün yazılarımız özgünlük içerisinden aşağıda bulunan talimat neticesinde yazmaktayız.

Tanımlar :

Blog Yazısı : Herhangi bir siteyi beslemek için yazılan ne, nedir, nasıl gibi sorulara cevap veren yazı türleridir.

Örnek : https://www.erdempsikiyatri.com/cok-yonlu-kisilik-envanteri-nedir

Hizmet Yazısı : Bir şirketin yaptığı işi veya sunduğu hizmeti anlatan bir yazı türü. Ana sayfa yazıları da bu kapsamdadır.

Örnek : https://www.onyazilim.com/google-cezadan-kurtarma

Tanıtım yazısı : Diğer internet sitelerine, bir sitenin tanıtımının yapılması amacıyla yazılan yazıdır. Blog yazısına benzer.

Örnek : http://www.habersafir.com/karma/neden-ticari-ceviri-hizmetlerine-ihtiyaciniz-var-9745.html

Ürün Yazısı : Ürüne ilişkin bilgilendirme amaçlı yazılardır. Genelde ürünlerin özellikleri, kullanım alanları, fiyatları gibi ürünü tanıtan yazılardır.

Örnek : https://www.aetgrup.com/kalip-ayirici-yaglar

Makale Yazarken Nelere Dikkat Ediyoruz?

1. Her şeyden önce cümleler anlamlı olmaktadır. Düşük cümleler ve anlatım bozukluklarını kullanıcılar affetmez ve derhal o metnin çıkarlar. Aynı şekilde tekrar eden cümleler ve kelimeler de metnin bütünlüğünü bozar. Mümkün olduğunca okuyucunun okuyabileceği ve anlayabileceği metinler üretilmektedir. Bir şey anlatmayan metnin anlamı elbette yoktur.

2. Özgünlük bir seçenek değildir. Bir cümle dahi alıntı yapılmamaktadır. Eğer bir yazıdan faydalanılmış ise mutlaka kaynak gösterilmektedir. Özgünlük testi için CopyScape ve Plagiarism Checker aracı kullanılmaktadır.

3. Makale başlıkları isterseniz siz belirliyorsunuz isterseniz biz sitenizi araştırıp rakip analizi ve içerik analinizi yaptıktan sonra size sunuyor siz seçiyorsunuz.

4. İlk paragraf çok önemlidir. Google arama motorunda genellikle ilk paragraf ve son paragrafı ön değerlendirmeye tabi tutar. İlk ve son paragrafta anahtar kelimeleri geçiriyoruz.

5. Konu başlıkları ile ilgili olabildiğince anahtar kelime türevleri içeren alt başlık kullanıyoruz. H tagleri Google Sıralamasında artık bir faktör olarak görülmemektedir. Ancak site tasarımları bu şekilde ayarlandığından makalelerinizi H taglerinin hiyerarşisine uygun şekilde yazıyoruz.

6. Anahtar kelime ve türevlerini bulmak için başta Google olmak üzere çeşitli araçlar (Ahrefs, Moz gibi) kullanıyoruz. Aynı zamanda Bing, Yandex ve Yahoo gibi diğer arama motorlarından da faydalanıyoruz.

7. Rakiplerin yazıları incelenerek makale uzunluğunu belirliyoruz. Önceki yazılanlardan bir kat daha fazla yazılmasına dikkat ediyoruz. Rakiplerin makalelerinin içerisindeki H tagları, link sayıları, resimleri inceliyoruz.

8. Konu bütünlük arz etmektedir. Konu bütünlüğünden ayrılmıyoruz. Bir paragrafta bahsedilen husus, diğer bir paragrafta kullanılamaz.

9. Seo içerik analiz toollarını (Moz OnPage Grade) kullanmaktayız.

10. Her başlığın altında ilgili anahtar kelimeyi paragrafın başında geçiriyoruz.

11. Metin içerisindeki anahtar kelimeden asla başka sayfaya link çıkışı yapmıyoruz. Link inşası ile ilgili ücretsiz danışanlık veriyoruz.

12. Anahtar kelime ve türevlerini yani Google’dan aldığınız örnekler mutlaka en az bir tane koyu bir tane italik bir tane renkli formatta yazıyoruz.

13. Bahsedilen konu ile ilgili, alt başlık teşkil edebilecek kelimeler, anahtar kelime gibi kullanıyoruz. Böylece spam riskini ortadan kaldırıyoruz.

14. Paragraflar 50 kelimeden kısa, 100 kelimeden uzun olmamaktadır. 150 kelimede bir (mümkünse 80 civarı) alt başlık kullanmaktayız. Yani 300 kelime bir metinde, ana başlık + 2 alt başlık kullanıyoruz. Cümleler 20 (mümkünse 15) kelimeden uzun olmamaktadır.

15. Paragraf düzenleme, cümle uzunluğu ve okunabilirlik için Hemingwayapp aracını kullanıyoruz.

16. Metinlerde olabildiğince basit ve anlaşılır bir dil kullanıyoruz. Ağır cümleler ve eski dilde yazım ve kesin yargı ifadeleri kullanmıyoruz. Mümkün olduğunca resmi bir üslup tercih edilmelidir.

17. Sağlık, avukatlık ve gıda takviyesi siteleri ve diğer reklamı yasak olan siteler için yönetmeliğe uygun yazılar yazıyoruz.

18. Anahtar kelime %1-3’den fazla kullanmıyoruz. Kullanılacaksa muadili kelimeleri seçiyoruz. Muadil Kelimeler de %1-3 arasında tutuyoruz.

19. Mümkünse maddelemeler kullanıyoruz.

20. Aksi belirtilmediği sürece başka türde anahtar kelimelere yer vermiyoruz.

21. Metinler asimetrik sayılarda yazmıyoruz. Yani 300 istenirse 305, 310 gibi değerler yazıyoruz. Google son güncelleme ile blog yazılarının UX olup olmadığına göre değerlendirmektedir. Ancak yine uzun makale veya infografik görseller her zaman bir adım öndedir. Bu hassasiyeti rakip analizine göre değerlendirip size seçenek sunuyoruz.

22. Asla yanlış bilgi vermiyoruz. Siz değerli müşterilerimiz ile eş güdümlü gidiyoruz. Herhangi bir hususta emin değilsek asla bunu makalede belirtmiyoruz.

23. Tıbbi ve Hukuki metinlerde; “en iyi”, “en güzel” gibi ifadeler asla kullanmıyoruz. ” Biz yaparız”, “biz ederiz” demiyoruz. Üstünlük ifadesi belirtmiyoruz.

24. Mükemmel, harikulade, şahane vb. kelimelerden mümkün olduğunca kaçınıyoruz.

25. Resim koymak gerektiğinde mümkünse yazı ve alt başlıkla alakalı bir resmin linkini koyuyoruz. Resimleri Shutterstock gibi resim sağlayıcılardan temin ediyoruz. Tavsiye niteliğinde resimlerin sadece linkini paylaşıyoruz asla satın almıyoruz.

26. İnfografik ve video içerikler için ayrı bir çalışma yürütüyoruz. Sizlere bu çalışmaları sunuyoruz.

27. Sadece Web Siteleri için değil. Instagram, Facebook, Pinterest, Tiktok, Tweeter, Linkedln gibi sosyal mercalarda paylaşımı yapılacak infografik ve videolu içerikler hazırlıyoruz.


Paylaş

Makale.biz.tr whatsapp numarası